8.19.2016

Jako študentka jsem jezdila stopem, jako babička cestuji s Blablacar.

Že nevíte co je Blablacar?
V minulém století se člověk se postavil na kraj silnice, párkrát mávl na projíždějící auto  a už se frčelo. Za Prahou na "výpadovce" nás tenkrát  stávala dlouhá řada stopařů.
Proč jsem jezdila stopem? No...bylo to rychlé a já chtěla jsem být co nejdříve doma.
A jestli jsem se bála? V 18 letech? Ničeho! O mobilech se nám tehdá ještě ani nezdálo, tudíž i rodiče byli v klidu, páč nic netušili.

Ovšem dnes...to je jiná liga.
BlaBlaCar je největší komunita pro spolujízdu na světě. Spojuje řidiče s volnými místy v autě a cestující na stejné trase. Díky spolujízdě pak šetří čas i peníze.
Jsem moderní babička, tak jsem se zaregistrovala a tím stáhla věkový průměr účastníků :). Svoje místo si rezervujete on-line, zdar technice. Výlet z Prahy do Drážďan vyjde na 110 kč. Nejde o ušetřený kačky, ale máte šanci potkat zajímavé lidi. O tom teď všude píšou, protože potkávat zajímavé lidi dnes frčí!

No a teď s pravdou ven. Než jsem zarezervovala svoji jízdu, pročetla jsme profily "mých" řidičů snad 100x. Jejich mobilní čísla jsem dala rodině, aby volali během jízdy a řidič tím pochopí, jak  jsem hlídaná. Taky jsem zkoumala jejich fotky, jestli jim nekouká z očí nějaká kulišárna. Jsem už starší a obezřetná. Nenechávám nic náhodě a do batohu pro jistotu strkám pepřák. Při podezřelém pohybu jsem odhodlaná sprej vyhrabat a použít. Co když ale nabídne odložení batohu do kufru...? Jsem v háji. Ne, nedám ho z ruky!
 
Možná ještě před nastoupením vyfotím SPZetku. Jojo, dobrý nápad. Jenže jak to technicky provést a nevzbudit podezření. Přeci se nepostavím před auto: Pane pardon, jen si vyblejsknu vaši značku a rozešlu po příbuzných. Uvidím tedy podle situace. Důležitý je nabitý mobil na 100%. Já do něj naprala snad 300.  Nadešel čas odjezdu, už se nedá nic dělat, zarezervováno, rozhodnuto a hurá na výlet s lehkým chvěním okolo žaludku....a proč to všechno ?

V Drážďanech se konají o víkendu největší městské slavnosti. Hudba, show, divadla, gastronomie, trhy a v neděli večer  zakončí slavnosti obrovský ohňostroj. 








Oblečte se se do luxusu s dámskou mikinou  Klára.  Šila jsem  z příjemného materiálu -  z počesané bavlny, který je nesmírně měkký, příjemný...