2.17.2022

Tak tuhle cyklo trasu doporučuji!

Vak je ideální dopravní prostředek třeba i na cyklo-výlet. S vnoučkem jsme si v klidu poklábosili, koukali z okna, sledovali krajinu a pozorovali ostatní cestující. Přestup s koly v Hradci Králové, díky prostornému výtahu, byl bez problémů.

A ze Žamberka už šlapeme.  Trasu jsem se snažila udělat na míru Maxovi a tak kousek za nádražím máme první "zkoušku". Úspěšně projet dopravní hřiště. To zvládneme na 1 a mezi paneláky pokračujeme na cyklostezku.
Do cesty se nám nečekaně přimotá dětské hřiště. Vše vyzkoušeno, můžeme šlapat dál.
Jenže nám vyhládlo a nezbývá než doplnit energii, což budeme dělat dost často .
Tady už se rýsuje ta parádní cyklostezka do Letohradu. Mírně z kopečka a hlavně mimo silnici.
Letohrad volíme jako místo na oběd. A že je to zrovna zmrzlina? Max říkal, že je to fajn nápad.
Dětský úhel pohledu...prý nejkrásnější drak.
Malé osvěžení u fontánky.
Pozdravili jsme novomanžele na lavičce.
Projeli jsme parádně vymalovaným podchodem.
A skončili v Muzeu řemesel v Letohradě.
Zapíchneme špendlík do místa odkud pocházíme a jdeme na prohlídku. Respektujeme zákaz focení.
Za to, ve staré škole se fotit smí.
Vyzkoušíme lavice.
Prohlédneme si původní učební pomůcky.
A ještě trochu potrestat -  upažit a zakleknout na polínka :(.
Mezitím se nám venku vyčasilo a šlapeme přes Přírodní park Orlice.
Jen těch lákadel je cestou nějak moc :).
Vlastně si ani nevšimneme, že se zatáhlo a blíží se slejvák a to pořádný. Černé mraky nás ženou, šlapeme jak o život a najednou před námi .... úžasný úkryt - stodola.
Neváháme, skočíme do stodoly a uf...v klídku pozorujeme valící se vodu.
Po přeháňce frčíme dál a první etapu končíme v Ústí nad Orlicí. Ubytovaní jsme v kempu, v nohách   26 kilometrech a to si zaslouží odměnu. 
Děti jsou odolné proti každé únavě, tak si chlapeček ještě zadovádí a mě stačí lahodný mok.
Den 2.  Po snídaní se musí uklidit, to je jasný.
Já tedy rozcvičku odmítám a tak zatím plánuju další etapu směr Brandýs nad Orlicí.
Cyklotrasa kolem Orlice se nám zdá skvělá. Cestou plníme tajemné úkoly.
Některá hřiště jsou trochu zarostlá, ale to nás neodradí.
Na Přírodní bludiště u Brandýsa na Labem jsem se hodně těšili.
 Je inspirované knihou J. A. Komenského Labyrint světa a ráj srdce . 
Bloudit uličkami z habrů, najít  střed a poté se vrátit zpět. 
Zdá se Vám to lehké?
 No...budete překvapeni. 
Jako průvodce jsem zklamala :(. Prostě furt dokola a dokola jsem bloudili, když už to vypadalo nadějně objevila se slepá ulička. Když jsme jásali, skončili jsem u stejného bodu. 
My ten zatracený střed nenašli.
No nic, jedeme dál....a jednou se sem vrátíme!
Cestou potkáme neobyčejné sochařské výtvory,
spoustu hřišť,
posilňující zastávky.
Závodili jsem s vlaky.
Hřiště jsme vymetli poctivě všechny.
Po 26 kilometrech nasedáme v Chocni na vlak domů.
Společné výlety jsou k nezaplacení a já si to s vnoučkem moc užívám.
Naprosto skvělá cyklotrasa pro děti, bez kopečků, plná hřišť, zajímavých  městeček, krásné přírody, koupání, muzeí, zámků a ubytování. Za dva dny najeli jsme skoro 60 km.


Datum akce 19.7 - 20.7. 2021

Oblečte se se do luxusu s dámskou mikinou  Klára.  Šila jsem  z příjemného materiálu -  z počesané bavlny, který je nesmírně měkký, příjemný...